De Beledig-eens-Een Italiaan-Pasta

One pot wonder pasta
Pasta wil kunnen zwemmen, in water zo zout als de zee.
Tenminste dat weet ik, maar vaak kook ik pasta in een zout plonsbadje. Gebrek aan grote kastrol of tijd om een zee water aan het koken te krijgen zetten mij daartoe aan.
Ik voelde mij dan altijd een mislukte kok, wel, those days are over!
In deze pot zit minder dan een liter water voor 375 gram pasta, whohow de toorn van alle Italiaanse mama's!

One pot wonder pasta, een ontdekking van op Pinterest.
"Wel een beetje zonde om die basilicum mee te koken, dat zou ik niet doen." zei Dorien.
Dat deden we dus niet, wat we wel deden was:
-Een blik gehakte tomaten en 2,5 blikken water in een pot kappen samen met een blokje groentenbouillon.
-Een pak spaghetti van 375 gram onderdompelen. (keihandige hoeveelheid voor 5 man)
-Een ajuin in halve maantjes, 2 eetlepels oregano, 2 teentjes knoflook en de steeltjes van de basilicum snipperen en erbij doen, al dan niet samen met een vers of gedroogd pepertje.
-Kruiden met peper en zout, beetje olijfolie er over druppelen en het vuur opzetten.
Af en toe roeren.

One pot wonder pasta
En dan krijg je dit.
Dan nog net de gesnipperde blaadjes basilicum en parmezaan er onder roeren en op borden scheppen.

One pot wonder pasta En dan krijg je dit.
Ontdekking!
Zeker testen.